Ha long bay, Cat ba, Hué en Hoi an! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Arjen en Cerisa reis - WaarBenJij.nu Ha long bay, Cat ba, Hué en Hoi an! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Arjen en Cerisa reis - WaarBenJij.nu

Ha long bay, Cat ba, Hué en Hoi an!

Blijf op de hoogte en volg Arjen en Cerisa

19 Januari 2014 | Vietnam, Hoi An

Lieve allemaal!
heel fanatiek, binnen een week al ons 2e reisverslag:), maar ze hebben hier dan ook bijna overal wifi dus dat is handig. Na ons vorige reisverslag hebben we al weer veel gedaan en dus ook veel meegemaakt. Hebben we jullie in spanning gehouden of ze ons uiteindelijk kwamen ophalen voor de tocht naar Ha long bay? Nou, alles is perfect verlopen. we werden netjes met een busje bij ons hotel opgehaald om 8:30 (uitslapen doen we tegenwoordig niet meer!). Om 1 uur zaten we al tussen de prachtige rotsen op een boot in Ha long bay een heerlijke rijsttafel te nuttigen met 10 andere mensen en onze grappige vietnameze gids Bruce. Die middag hebben we een grot bezocht, Bruce had een grote fantasie en zag in elke rots wel een dier die hij dan aanwees met zijn laserlampje "you see, it is a monkey and this is dragon.. etc" wij zagen het niet... "use your imagination". haha achja het was een leuke vulling van de tijd. Daarna met zijn allen kayakken tussen de grote rotsen, mooi uitzicht maar het was best koud nog! 's avonds lekker een rijsttafel en in alle talen geproost. Lekker wiebelig geslapen op de boot, maar we hadden een mooie kamer met zelfs een eigen douche. De volgende dag gingen alleen wij en een Engels stel door naar een andere boot, om naar een eiland te gaan. Eindelijk voor het eerst een echte zon en de dag werd alleen maar beter. Heerlijk gevaren door een super mooie omgeving, naast de floating villages. De mensen leven op het water en komen zelden aan wal, heel bijzonder. Aangekomen op een prive eiland met het Engelse stel 'Pippin & Darrell' en een aantal Australiërs, zagen we onze bungalows waar we die nacht gingen slapen, echt heeeel mooi en ons eigen bounty eilandje :) De dag begon met een rijsttafel. Daarna op het eiland Cat ba gaan fietsen, waar we door een dorpje heen fietsten en je zag hoe de locals daar woonden en leefden.
Terug op ons prive eilandje, gingen alle jongens voetballen en de meiden wat hangen op strandstoelen om wat te kletsen. heel gezellig allemaal! Na weer een heerlijke rijsttafel werd er een kampvuur gemaakt en hebben we daar met z'n allen wat gedronken.
Wij aan wel elke dag rond 11 uur slapen, omdat we er eigenlijk altijd vroeg uit gaan om weer een of andere tour te doen haha. De volgende dag moesten we weer terug naar Hanoi. Veel moeten reizen die dag, op de boot zijn we vermaakt met kaarttrucs van de crew van de boot wat heel grappig was en een kookles 'how to make springrolls' (loempia's). Die bestellen we overigens overal, want die zijn super lekker.

In Hanoi begon ons volgende avontuur, namelijk: de nachttrein naar Hué! we hadden verdieping 2, waar we 2 bedden hadden die er op het plaatje prachtig uitzagen... Toen we aankwamen bleek er helemaal geen 2e verdieping op de trein te zitten. We hadden het verkeerd begrepen waarschijnlijk, het was namelijk de 2e verdieping van het stapelbed... hahaha. Aangekomen in de mini coupe, stond er ineens een vietnamees stel bij ons, wat bleek.. zij hadden dus de eerste verdieping en we moesten met hun de coupe delen. Daar zaten we dan boven op ons stapelbedje. Met winterjas en capuchon op, gingen zij als Eskimo's in hun bed liggen.. heel grappig. Gelukkig waren wij heel moe en gingen we allemaal maar slapen. De volgende ochtend zeiden ze heel lief 'goodbyegoodbye' en bleven ze voor het raam zwaaien, heel schattig. (ze hadden ons wel daarvoor gewekt om 7 uur met hun kippensoep ontbijt en hun vietnameze muziek (- -'). Na 12 uur waren wij dan eindelijk in Hué! niet zo boeiend stadje en nog slechter weer dan eerst... maarja. meteen aangesproken door Mr. Xanh, hij bracht ons naar een 'very cheap' hotel. Prima hotelletje voor 10 dollar voor 1 kamer. En we hebben ons meteen de motortour van 2 dagen aan laten smeren, die hij natuurlijk ook aanbood. (oh god, wat hebben we ons nou weer aan laten praten dachten we toen?!)
Na ff een tukkie gedaan te hebben in het hotel, hebben we maar even wat sightseeing gedaan. Er was een oud keizerrijk 'het citadel' wat we hebben gezien, maar dat was het dan ook wel. Het regende, dus maar ff een neppe northface jas op de kop getikt voor 13 euro. Hué was dus niet heel boeiend maar fijn om ff bij te komen van het vele reizen, hoewel iedereen hier om 6 uur sochtends al heeeeel veel lawaai maakt en we vaak wakker worden van al het getoeter en het hele hotel wat dan blijkbaar al wakker is..

Na 2 daagjes Hué begon dan ons motor avontuur. Daar stonden ze, de 2 kleine vietnameesjes Mr. Xanh en Mr. Foe (haha toevallig he, alleen was het zijn voornaam). En het regende pijpestelen...potverdorie! Maar ze hadden zelfs regenpakken voor ons bij en regenlaarzen, helaas te klein voor arjen haha. Onze tassen werden inpakt in plastic en overal op de motor gebonden.
Waar we twijfelachtig aan begonnen, werd een geweldig avontuur!! De mannen waren echt super lief en deden alles voor ons. we hebben 2 dagen op de motor gezeten en zijn dwars door de bergen heen gereden richting de grens van Laos om uiteindelijk in Hoi an aan te komen. We hebben zoveel gezien onderweg, we reden van een jungle omgeving naar rijstvelden naar allerlei dorpjes. De mannen hadden nog 2 grote zakken met kleding bij, die we uiteindelijk in de 'minority village' hebben afgegeven. Wij hebben nog 5 zakken met koekjes gekocht, zodat we die daar ook uit konden delen. Heel dubbel gevoel, je voelt je een rijke stinkerd terwijl je aan de andere kant ziet dat ze heel erg blij zijn met wat je ze op dat moment kan bieden. Heel indrukwekkend. De mannen geven 1 keer per jaar kleding, wanneer het bijna 'happy new year' is, zodat ze een soort cadeau hebben. De mannen zelf hebben het waarschijnlijk ook niet breed, maar heel bijzonder om te zien dat ze geven wat ze kunnen.

We kwamen savonds in een hotel waar meer motorrijders met toeristen aankwamen, een nederlands stel ontmoet. fijn om even te kunnen kletsen tegen anderen in je eigen taal! De volgende dag veel beter weer en weer ontzettend veel gezien, nu reden we door dorpen, langs stranden, langs de amerikaanse bunkers en de prachtige pagodes en de stranden van Danang. uiteindelijk kwamen we in Hoi an aan waar we nu zijn! we hebben door de motortocht een heel andere kant van Vietnam gezien, echt super en het geld dik waard!

Om een lang verhaal kort te maken: De boottocht op Ha long bay was geweldig en de motor tocht van Hué naar Hoi an was ook fantastisch!!
wij vermaken ons hier prima, foto's staan op facebook en we proberen hier ook wat te uploaden.

Knuffels ons xxxx

• 19 Januari 2014 - 16:52

Nina:

wauw! zo leuk dit te lezen... het klinkt als een droom =). ik wil snel foto's zieeeen! veel plezier jullie nog! xxxx

• 19 Januari 2014 - 16:56

LAurens En Joke:

Super leuk om te lezen. Geniet met volle teugen. En dat weer komt echt wel goed hoor! Straks zoveel zon dat je om een buitje smacht :-) ........ NOT.

• 19 Januari 2014 - 17:01

Mama:

Hallo lieffies, weer een fantastisch reisverslag heb je geschreven. Ik weet niet waar in Vietnam jullie nu zitten, maar jullie hebben al veel gezien en gedaan. Dikke kus

• 19 Januari 2014 - 22:35

Annick:

Heel leuk en geruststellend om te lezen hoe fijn jullie het hebben en hoe goed de mensen daar voor jullie zijn. Het vertrouwen dat je moet hebben in de lokale bevolking om leuke nieuwe dingen te doen is dus steeds goed uitgepakt. Hopelijk blijft het weer nu beter zodat jullie ook kunt gaan genieten van de zon.
    Liefs papa en mama

• 19 Januari 2014 - 23:06

Tante Omie:

hahahah ik kom niet meer bij. Ik zag jullie gewoon op dat stapelbedje, verdieping 2 :))) Blijf schrijven, hartstikke leuk om te lezen en mee te reizen :)) kusjes tante Omie

• 20 Januari 2014 - 23:47

Hannah:

Hallo schatties,

Met enige vertraging kan ik nu eindelijk jullie verslagen lezen. Waaauw, wat een verhalen zeg. Echt geweldig. Ik zit gewoon hardop te lachen in mijn kamer..haha Die vrouwen met gekleurde sokken in sandalen (vorige verslag) en jullie op een stapelbed met nog een stelletje eronder..whahaha ik zie het helemaal voor me! Wat fijn om te zien..en nu ook te lezen dat jullie zo genieten:) Ik krijg zelf ook zin om op reis te gaan;). Geniet van alles wat nog komen gaat en ik kijk nu alweer uit naar jullie volgende verslag! Dikke kus, Hannah

• 22 Januari 2014 - 01:10

Jorn:

Geweldig. Echt super leuk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie.
    Ik kan het me door de goede omschrijving ook helemaal voorstellen, heel erg leuk. Geniet van jullie tijd daar en van elkaar. En vergeet me hardrock cafee shirt niet he! ;)
    Dikke kus

• 22 Januari 2014 - 18:44

Anouk:

Heerlijke dingen maken jullie mee! Moest erg lachen om het verhaal van de trein hahah. Knap dat jullie al zoveel gezien en gedaan hebben. Geniet er nog van, ik kijk uit naar de volgende verhalen en avonturen!

• 23 Januari 2014 - 19:13

Ome Erwin:

Hoi Arjen en Cerisa,

allereerst de complimenten dat jullie, ondanks de vele indrukken en belevenissen, tijd vinden om zo'n mooi en uitgebreid verslag te maken dat leest als een spannend verhaal. Geniet maar lekker!
    Annemieke en Linda zijn naar Esther toe, maar zij vragen de groeten te doen aan jullie! Geniet ervan zoveel jullie kunnen, groetjes Erwin.

• 24 Januari 2014 - 09:54

Shireen:

Leuk om jullie avonturen zo te lezen!! Volgens mij lopen jullie hoofden om van alle indrukken zeg, het klinkt allemaal zo super. Blijf vooral genieten. Dikke kus van ons allemaal xx